$left
$middle
Elever i grupp på skolgården som samtalar.
Elever i grupp på skolgården som snackar.

S:t Petri skola

Vi vill hjälpa dig att ta makten över ditt eget lärande så att du efter studenten är redo för högskola och universitet, här i Sverige eller utomlands.

Våra duktiga lärare finns där för att inspirera dig och för att stötta dig att nå goda resultat.

S.t Petri skola skymtar bakom blommande trädgren.

Öppet hus

Välkommen till vårt öppet hus tisdag 30 januari klockan 18:00–20:00.

Våra program

Lär känna oss

Elever sittande i gräset på skolgården

För dig som går i 9:an

På S:t Petri skola är ledorden glädje, omtanke och kunskap. Det finns ett tydligt samband mellan hur elever trivs och hur de presterar, därför arbetar vi för att se och bekräfta varje elevs betydelse.

Spexkommitté

Spex, idrott och vetenskap

Som elev på S:t Petri skola kommer du att få vara med om mycket roligt tillsammans med andra elever. Är du sugen på att Spexa? Idrotta mer? Eller är du vetenskapsnörd? På S:t Petri skola finns det flera elevföreningar och utskott.

Två sittande elever i fönsterkarm

Vi arbetar för att du ska nå dina mål

På S:t Petri skola hjälper lärarna dig att upptäcka och utveckla dina förmågor. Du kommer att gå med ambitiösa, nyfikna och motiverade kompisar. Eleverna på vår skola berättar gärna om den sammanhållning och glädje som de skapar tillsammans.

Vi hoppas att du vill bli en del av den.

Elever berättar

Ellen Lidström, Georgios Adakis och Ida Larsson berättar om hur de trivs på vår skola.

S:t Petri i världen

På S:t Petri arbetar vi med nationella och internationella kontakter som kan bli en del av din utbildning. Vi deltar även i MEP, Model European Parliament, och EYP, European Youth Parliament.

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Kontaktinformation och länkar

sv